ELA

Direktlänk till inlägg 21 mars 2011

Det här tar jag med på tävling

Av Daniela - 21 mars 2011 14:41

Förhoppningsvis allt jag behöver.   

Har alltid med en checklista som jag kollar över -innan- jag åker, eftersom jag är rätt fumlig så blir det annars lätt att jag glömmer typ hjälmen, stövlarna eller något annat vesäntligt, och då blir man ju onödigt irriterad, som om det inte vore nog å vara toknervös liksom! För det är jag för det mesta, kanske inte direkt sådär på tävlingsdagen, men natten innan! Cheeeses, min hjärna tenterar att tänka på precis ALLT som skulle kunna hända, punka på transporten, att bylingen har något otrevligt att säga, somsagt att jag glömmer något vesäntligt osv. Ren tortyr natten innan avfärd.


Nu har jag ju bara åkt iväg och tävlat med Wille, och han är ju en pärla! Åker snällt för det mesta, det händer att han börjar veva med frambenen men de e bara korta stunder och på tävlingsplatsen är han mest som vanligt, lite extra uppmärksam och nyfiken men lika lugn och snäll som vanligt.


  

Wille och jag i Matfors 2009, laget kom 2:a och jag kom på 11:e plats av ca 40 starter.


Här är några saker jag brukar ta med mig.


* Nummerlapp monterad på lasttränset, och på stigbygel eller träns. (Så behöver man inte tänka på det på plats.)

* Extra hjälm till lastningen, jag har fått hjärnskakning av en smärre lastnings dispyt då jag inte hade hjälm, så hjälm på! (Fick mitt huve mellan Willes och överkant på framdörren på släpet, han ville kika ut)

* Mjukisbrallor att dra utanpå de vita ridbyxorna.

* Mellanmål, risifrutti/youghurt eller liknande som är lättätet.

* Extra schabrak, behöver inte jag kan ju någon annan göra det.

* Varma kläder, finns inget värre än när man börjar frysa!


Sen det vanliga som kavaj, hjälm, ridbyxor, handskar, lindor, stövlar, hink, borste, hovkrats, hästpass, gk/licens, gummisnoddar, extra nosgrimma, kedjegrimskaft, fleecetäcke, kniv, bil, släp, häst, hö, havre, mig själv, och gärna sällskap!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniela - 13 mars 2013 18:40

Tjolahopp! Efter många om och men så har nu både internet och ny dator kommit till hushållet. Veri najs. Nu blir det våfflor, mums :) ...

Av Daniela - 25 november 2011 17:36

Jag har många drömmar, ibland mardrömmar och ibland dagdrömmar    Just nu drömmer jag om en ny DATOR! För min gamle trotjänare vill inte längre hänga med i dagens tempo, den gör mig VANSINNIG! Så snälla tomten, en dator, tack! Jag drömmer även om e...

Av Daniela - 20 november 2011 15:26

Ja vad är egentligen en drömhäst? En häst som packar sina egna höpåsar, hämtar sitt eget hö och spån, aldrig är lerig och mockar åt sig själv kanske?    Bra fråga dedär. Nä, min drömhäst är väl en snäll häst, en snäll som inte hittar på bus eller dum...

Av Daniela - 4 november 2011 19:59

Det är en bra fråga, jag vet inte riktigt om jag kommer på någon? Snäll ska den åtminstone vara, så de 4 Svenska Halvbloden i mitt stall går ju helt bort. Charmör kanske? Eller Mr Lel? Stora stabila snälla pojkar   Fast, nä, min bäs kommer ju allti...

Av Daniela - 23 oktober 2011 20:57

Men jag kan ska försöka mig på en liten uppdatering såhär på kvällskvisten. Har tillbringat den mesta lediga tiden i garaget de senaste veckorna, orsaken är tre, att SAABLAR har gått lite trasig i bakvagnen och därmed är okörbar, 240:n är såld och at...

Ovido - Quiz & Flashcards