ELA

Direktlänk till inlägg 3 maj 2011

Uppdatering - trasigt finger

Av Daniela - 3 maj 2011 10:44

Internetbristen håller i sig. Tänkte dra en uppdatering av helgen som varit. Startade Heike i LB:3 och LA:4 på klubbdressyren hemma. Fick 61.8% i LB och 51.2% i LA, sista klassen startade vi bara för å träna tävling, och det blev framsteg, bara 2 skrik från Heike under LAn! Han skötte sig bra under hela tävlingsdagen, riktigt lugn i stallet trots att han blev själv på slutet. När vi gick hem och precis skulle gå upp för backen mot stallet så fick han helt plötsligt, utan förvarning för sig att Jim som stog breve bilen var jättefarlig och slängde sig, varpå jag fastna på nå sätt med höger ringfinger i tygeln. Fingret fick en kufisk vinkel åt sidan.


Var upp på akuten men dom kunde inte göra så mycke för röntgen hade gjort kväll, så vi for hem, ja hade ju inge ont så. På kvällen tog fingret formen av en prinskorv och färgen av en viol, men det gjorde inge ont mer än för att det va så väldigt svullet.


På söndan blev det en tur till Åhlénsgaraget och 1 maj bilutställningen där med Bosse Bildoktorn som konfrensier. Träffade Emmi och Ante där uppe också.


På måndan tog jag mig en tur till vårdcentralen för å få veta vad som va fel med fingret, svullnaden hade lagt sig riktigt bra då så jag kunde identifiera att det visst gjorde lite ont om jag tryckte nedanför översta leden. Efter 2 timmar i väntrummet fick jag träffa en sköterska och därefter en läkare, som skickade mig vidare till röntgen i Sollefteå. Så jag åkte dit efter lunch, fick komma in och röntga nästan på en gång men sen fick jag tillbringa nästan 3,5 timme i akutens väntrum innan det va min tur. Träffade då en väldigt frän syster, Jari hette han, riktigt rolig typ! AT läkaren jag sedan fick träffa var något av en stereotyp för en plugghäst; hård frissyr, humorlös, och flaskbottnar till brillor! Fick då se röntgenbilden och den visade en fraktur på benet mellan översta och mittenleden på fingret. Så då blev det gipsning, fick ett, enligt mig, onödigt stort gips, det går över halva armen! Så i skrivande stund är jag vänsterhänt, kan inte enns hålla i datormusen för att gipset är ivägen! Tummen och pekfingret sticker ut, resten är instängt...


Återbesök och omröntgen till veckan, sen gips i ca 1,5 vecka till efter det trodde dom.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniela - 13 mars 2013 18:40

Tjolahopp! Efter många om och men så har nu både internet och ny dator kommit till hushållet. Veri najs. Nu blir det våfflor, mums :) ...

Av Daniela - 25 november 2011 17:36

Jag har många drömmar, ibland mardrömmar och ibland dagdrömmar    Just nu drömmer jag om en ny DATOR! För min gamle trotjänare vill inte längre hänga med i dagens tempo, den gör mig VANSINNIG! Så snälla tomten, en dator, tack! Jag drömmer även om e...

Av Daniela - 20 november 2011 15:26

Ja vad är egentligen en drömhäst? En häst som packar sina egna höpåsar, hämtar sitt eget hö och spån, aldrig är lerig och mockar åt sig själv kanske?    Bra fråga dedär. Nä, min drömhäst är väl en snäll häst, en snäll som inte hittar på bus eller dum...

Av Daniela - 4 november 2011 19:59

Det är en bra fråga, jag vet inte riktigt om jag kommer på någon? Snäll ska den åtminstone vara, så de 4 Svenska Halvbloden i mitt stall går ju helt bort. Charmör kanske? Eller Mr Lel? Stora stabila snälla pojkar   Fast, nä, min bäs kommer ju allti...

Av Daniela - 23 oktober 2011 20:57

Men jag kan ska försöka mig på en liten uppdatering såhär på kvällskvisten. Har tillbringat den mesta lediga tiden i garaget de senaste veckorna, orsaken är tre, att SAABLAR har gått lite trasig i bakvagnen och därmed är okörbar, 240:n är såld och at...

Ovido - Quiz & Flashcards