ELA

Alla inlägg under april 2011

Av Daniela - 4 april 2011 14:06

Det är väl allmänt känt att jag gillar bilar. Sommaren är snart här och med den kommer däckrök, rockabilly, cruisingar och stora V8:or.


Vad har jag då för drömbil?

Ja förutom KSO'n såklart, hon kommer alltid vara min favorit och har varit sen första gången jag såg henne, men de ha ja väl redan skrivit tänk ja.

Drömmarna tar lite olika vägar, har ingen absolut superduper absolut-måste-ha-en-sån bil. En Merca w123 med diesel, typ en 300TDT eller nå sånt skulle inte va fel. Gillar gamla roddar och pickups. Även Chevelle. Och Cheva -55 och -57. 60-tals Camaro också. Plymouth Sport Fury, mer känd som Christine, är också en liten favorit, nackdelen är ju dock att den måste vara röd.   

Och den! Den hade jag glömt för ett ögonblick! Ja det finns kanske EN bil som är den absoluta drömbilen ändå! Den finns i samma lilla by som jag bor i och är brutalast av alla, alla katrgorier, trots att det egentligen är en Ford, fast det är ju mest Cheva grejor numer, byggd i Finland.


 

Så det är väl drömbilen de då.

Meeen, man vet ju aldrig, rätt vad det är kommer jag väl och åker i en Kia, jamena det ha ju vänts upp och ner nu, jag har ju tillomed somsagt köpt en SAAB! Nä skämt och sido, Volvo 140, 164 eller Amazon funkar ju de å!

Ovido - Quiz & Flashcards