ELA

Direktlänk till inlägg 21 maj 2011

Min utrustning

Av Daniela - 21 maj 2011 21:50

Lät kanske som nått helt annat än det verkligen va   

Nåväl, det syftar i alla fall på min ridutrustning, fan, det där lät ju också fel! Men men, ridkläder då! Många ryttare är ju som många människor i allmänhet också är, alltså märkesbögar (böginnor? då de flesta ryttare är av kvinnlig sort, märkesflator då kanske?). Jag hade kanske också varit det om jag hade brytt mig, haft råd, kunnat hitta snygga ridbyxor som jag faktiskt fick på mig, etc, etc, etc.

Nu är så inte fallet. Provade ett par ridbyxor på Hööks för nån månad sedan, strl. 44 (Hööks största storlek f.ö.), en storlek som jag normalt sett har, och som vissa gånger tillåmed är lite stor, jag fick dom ridbyxorna till knäna! Bedrövligt, men men jag hade ju gärna vart mindre, men hur blir man det?   

Nåja, har åtminstone ett par Jacson vita ridbrallor, det är väl det flashigaste jag har typ, om sånt är viktigt, kavajen vet ja inte vad det är för märke, tror ja köpte den på rea hos Granngården nångång, den är iaf svart med guldkantad sammetskrage. Ridstövlarna är Mountainhorse, ett par bruna och ett par svarta. Annars består tävlingsgarderoben av en vit Agria och en vit Krafft polo. Till vardags 2 "rut-tröjor" från Dressman och en massa andra insvettade gamla tröjor och ett gäng ridbyxor i varierande kulör. 3 hjälmar har jag, en "hopphjälm" av okänt märke från en rea på Rusta, en ful gammal "dressyrhjälm" och en ganska ny fin hjälm som jag har när jag tävlar.


Har man nått mer? Ridspön? Sporrar? Har ett gäng av varje i varierande längd och färg.



Sen har jag ju hunne fyllt år igen å, 26 år sägs det att jag är nu. Bedrövligt. Kvinnlig som jag är så fick jag naturligtvis massa snygga klääädääär och smycken! Nej, nu blev det visst fel. Kvinnlig som jag är så fick jag nya däck till min bil, 215/45/17" och nya bakstötdämpare (de gamla e lite slut, läker) Sen av han som inte ha gett mig nått än så hörde jag nått om att jag kanske skulle få handtagskåpor, det låter trevligt, men men jag få väl se vad han hittar på   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniela - 13 mars 2013 18:40

Tjolahopp! Efter många om och men så har nu både internet och ny dator kommit till hushållet. Veri najs. Nu blir det våfflor, mums :) ...

Av Daniela - 25 november 2011 17:36

Jag har många drömmar, ibland mardrömmar och ibland dagdrömmar    Just nu drömmer jag om en ny DATOR! För min gamle trotjänare vill inte längre hänga med i dagens tempo, den gör mig VANSINNIG! Så snälla tomten, en dator, tack! Jag drömmer även om e...

Av Daniela - 20 november 2011 15:26

Ja vad är egentligen en drömhäst? En häst som packar sina egna höpåsar, hämtar sitt eget hö och spån, aldrig är lerig och mockar åt sig själv kanske?    Bra fråga dedär. Nä, min drömhäst är väl en snäll häst, en snäll som inte hittar på bus eller dum...

Av Daniela - 4 november 2011 19:59

Det är en bra fråga, jag vet inte riktigt om jag kommer på någon? Snäll ska den åtminstone vara, så de 4 Svenska Halvbloden i mitt stall går ju helt bort. Charmör kanske? Eller Mr Lel? Stora stabila snälla pojkar   Fast, nä, min bäs kommer ju allti...

Av Daniela - 23 oktober 2011 20:57

Men jag kan ska försöka mig på en liten uppdatering såhär på kvällskvisten. Har tillbringat den mesta lediga tiden i garaget de senaste veckorna, orsaken är tre, att SAABLAR har gått lite trasig i bakvagnen och därmed är okörbar, 240:n är såld och at...

Ovido - Quiz & Flashcards