ELA

Direktlänk till inlägg 13 maj 2011

En perfekt dag i stallet

Av Daniela - 13 maj 2011 14:56

Helt klart finns det ju bättre och sämre dagar i stallet! Lite olika faktorer som spelar in där, som med det mesta. Vädret, de andra personerna som är där samtidigt och deras humör, mitt eget humör, ev. koffeinbrist, motivation, och just nu även, ett gips! Ett gips som hindrar det mesta i stall och hästväg, jag kan inte hålla i grepen = min snälla mamma måste mocka, jag kan inte lyfta saker som väger mer än några kilon eftersom jag inte kan använda båda händerna, jag KAN göra kraftfoderhinkarna och borsta, men inte rida, blir ju knepigt att hålla tygeln med tumme och pekfinger, jag KAN ge lunchö och kvällsfoder, men leda ut och in hästarna samt täcka på och av går sämre så det får vara sålänge de å.. Dessutom har min dumma axel fått för sig att börja göra ont igen, lysande, även det på höger "som tur (?) är".


Nu lät ja kanske lite negativ, men men det går snart över, ska ju få ta bort gipset nästa torsdag och då ska väl hästlivet kunna funka hyffsat normalt igen   


Heike får sig lite vila å, Zuzzi och Linda har varit snälla och motionerat han några ggr, fått både hoppa och varit bort till ridskolehästarnas bete, roligt tycker han!

Åter till en perfekt dag i stallet, den perfekta stalldagen innehåller en glad, lugn och mysig Heike utan alltför mycket lera, en lättmockad box, sol, koffein, gärna en Veronica, ingen ***, och en härlig ridtur med sällskap   

 


Ååh vad jag kommer sakna Veronica föresten, snart flyttar ju hon och B ut till Lövvik! Tur det inte är så långt dit från stugan, för där tänkte jag tillbringa många dagar i sommar!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniela - 13 mars 2013 18:40

Tjolahopp! Efter många om och men så har nu både internet och ny dator kommit till hushållet. Veri najs. Nu blir det våfflor, mums :) ...

Av Daniela - 25 november 2011 17:36

Jag har många drömmar, ibland mardrömmar och ibland dagdrömmar    Just nu drömmer jag om en ny DATOR! För min gamle trotjänare vill inte längre hänga med i dagens tempo, den gör mig VANSINNIG! Så snälla tomten, en dator, tack! Jag drömmer även om e...

Av Daniela - 20 november 2011 15:26

Ja vad är egentligen en drömhäst? En häst som packar sina egna höpåsar, hämtar sitt eget hö och spån, aldrig är lerig och mockar åt sig själv kanske?    Bra fråga dedär. Nä, min drömhäst är väl en snäll häst, en snäll som inte hittar på bus eller dum...

Av Daniela - 4 november 2011 19:59

Det är en bra fråga, jag vet inte riktigt om jag kommer på någon? Snäll ska den åtminstone vara, så de 4 Svenska Halvbloden i mitt stall går ju helt bort. Charmör kanske? Eller Mr Lel? Stora stabila snälla pojkar   Fast, nä, min bäs kommer ju allti...

Av Daniela - 23 oktober 2011 20:57

Men jag kan ska försöka mig på en liten uppdatering såhär på kvällskvisten. Har tillbringat den mesta lediga tiden i garaget de senaste veckorna, orsaken är tre, att SAABLAR har gått lite trasig i bakvagnen och därmed är okörbar, 240:n är såld och at...

Ovido - Quiz & Flashcards